Astrodom

30.4. Beltain, Valpuržina nebo též Filipojakubská noc
Monica Star

Pro mě nejmagičtější noc v roce a všeobecně pro všechny čarodějky jedna z nejmystičtějších a určitě ta nejsexuálnější. Vše se týká hlavně divoké sexuality a plodnosti. Symbolicky sluneční bůh i bohyně dospěli do pohlavní zralosti, jejich plodnost o Velikonocích vybičovaná je rozkvetlá a připravená plodit. Lákavé květy ženské bohyně přírody čekají v plném rozkvětu na oplodnění slunečním bohem a zrození nového, ještě dokonalejšího boha, slunečního cyklu. Lidé se samozřejmě snažili napodobovat životy bohů a cyklus přírody, ale na druhou stranu je zajímavé zvážit pořekadlo - svatba v máji, brzy máry. Lidé zplodili děťátko hned po svatbě a pokud to bylo v květnu, rodili ještě v zimě, v únoru. Jenže dříve hlavně na vesnicích byla zima krutá a být těhotná v adventním postu, který samozřejmě pro těhotné neplatil, ale i tak, jídla bylo méně a těhotenství bylo náročnější. Dnes už civilizační vymoženosti toto pořekadlo vyvrátily, těhotné ženy si mohou krásně vychutnat adventní čas přípravy na porod, je to pro ně pohodlnější než se (lo)potit s pupíčkem v parném létě.
Dříve lidé o Beltainu svou plodnost odevzdávali přírodě, uvedli se do stavu tranzu a erotické extáze, neřešila se morální či společenská pravidla, všude zuřily divoké orgie. Celá vesnice dělala jeden obrovský rituál pro Matku přírodu. Může se zdát, že lidé byli primitivní, na jaře vyháněli zimu a topili Moranu a teď pomáhali přírodě oplodnit se, jakoby se to bez nich neobešlo, ale vězte, že při těchto rituálech vzniklo obilí. Z obyčejné trávy. Že něco nejsme schopni pochopit neznamená, že jsme chytřejší.
 
Průběh rituálu

Lidé v podvečer magické čarodějnické noci vystoupali na kopec či skálu nad vesnicí, kde rozdělali oheň, obrovskou vatru. Mladí muži a kluci postavili dřevěnou hranici, čím vyšší, tím lepší. Kopec, vrchol, je sexuální symbol a také jsme blíže k nebi, k božským silám, takto fungují i kostely, akorát tady jsme v chrámu přírody v rozpuku. Oheň je v magii nejvýraznější sexuální symbol. Symbol sexuální síly, která otevírá všechny čakry a spaluje bloky a uzavřené čakry. Ošklivá čarodějnice je symbol uzavřené, špatné čakry, kterou je třeba ohněm propálit. Mladé ženy a dívky vyrobily velkou slaměnou čarodějnici, kterou oblékly do hadrů a napíchly ji na klacek. Daly do ní ze sebe a z celé vesnice veškerou negativní energii. Vše zlé, nemocné, staré, vše co vesnici brzdilo a škodilo a samozřejmě i to, co unaveného a líného zbylo po zimě. Potom ji v oslavném průvodu všichni nesli na vrchol k hranici. Panenka čarodějnice měla očistný princip, takto fungují panenky a panáčkové ve woodoo, nejen v tom černém, ale i v tom dobrém, děti si se svými panenkami povídají a vkládají do nich svůj strach a zlobu a stejně tak, pokud je někdo nemocný, ukryje se jeho nemoc do panenky. Nepotřebujeme africké woodoo, protože na našem území tento panenkový rituál se odnepaměti dělal hromadně jednou ročně a nemá to nic společného s upalováním bylinkářek a podobných žen církví, jak se o tom občas diskutuje. Slaměná čarodějnice je stará a ošklivá a je tedy symbol toho starého, nemocného a ošklivého, co do vesnice nepatří a co nechceme. Chceme to spálit v očistném ohni. Po příchodu na vrchol, kde stála vatra, přípíchli čarodějnici na vršek vatry a mužská energie hranici zapálila. Staré ženy a báby z vesnice házely do ohně očistné bylinky jako jsou šalvěj, dobromysl a březové a vrbové proutí., které chrání proti uřknutí čarodějnic, tedy před negativní energií jako je zejména závist, intriky a pomluvy. Staré ženy byly symbolem moudrosti a také jim čarodějnice nemohla tolik vzít, nebyly už plodné a uřknutí na ně neplatilo, byly tedy nejvíce schopné chránit ves před čarodějnicemi. Všichni pospolu pozorovali jak plameny spalují hranici, polínko od polena a nakonec se radovali a výskali, když plameny olízly čarodějnici a ona celá vzplála a shořela. Rituál se povedl, lidé byli očištěni a ochráněni před negacemi. Muži však stále přikládali do ohně. Nad každou vesnicí na každém kopci vzplál oheň a plápolal do daleka a každý chtěl mít oheň co nejvyšší. Tyto oslavy souvisí s Dionýskými oslavami a proto se extáze vybičovala tancem, zpěvem, i alkoholem, dokonce i dívky pily víno nebo pivo. Když hranice byla menší, proskakovalo se ohněm, protože oheň očišťuje. Zejména skákaly plodné ženy.

Rituál splněných přání

V těchto pohanských dobách dělali rituál za určitým účelem očištění, zdraví a plodnosti, dnes, pokud půjdete na hromadné oslavy čarodějnic třeba na Kampu nebo do Ďáblic, kde je to nádherné, zejména průvody čarodějnic, tak se asi pobavíte, ale smysl rituálu není už ten pravý, kostýmy čarodějnic spíše odkazují na inkvizici a upalování čarodějnic a strach z ženské energie. Pokud však chcete čarovat v duchu prastarých rituálů, napište si své přání na papírek a vhoďte ho spolu s březovou nebo vrbovou větvičkou do ohně nebo zasuňte do připravované hranice, lidé okolo budou svou přítomností pomáhat splnění vašeho přání, i když o tom nebudou vědět. Hodí se rituály na zdraví, partnerství, početí dítěte, ale i na bohatství a práci. Magický oheň je urychlovač vašeho přání.
 
Pohanské sexuální orgie

Po ohňovém tanci následovaly sexuální orgie, často každým s každým, na nic se nekoukalo. Ráno už se o ničem nevědělo, nikdo z mužů neměl blbé poznámky, jaké by se daly čekat v současné době. „Tedy, ty jsi měla tři muže, ty jsi děvka.“ „Tys byla včera strašně náruživá, tedy to budeš chtít i teď, co?“ Ani žena nevyčítala, že jí tam manžel byl nevěrný a obskočil pět jiných, zatímco ona také přijímala jiné muže. Rituál byl rituál a vše při něm mělo vyšší smysl a neovlivňovalo to běžné mezilidské vztahy. Takže si muž namluvil dívku a vyznával jí lásku nehledě na to, že při Valpurgině noci měla i jiného.
Od ohně se potom sexuální rituály přemístily dále do okolí. Na vrcholku kopce byly většinou skalky a pár stromů, silné jsou hlavně ty ovocné, a pod těmi vášnivý rituální sex pokračoval. Žádná romantická pusa pod třešní, z dívek a žen se tuto noc stávaly skutečné sexuální bohyně a čarodějnice, které se nebojí přírody ani mužů. Ovocné stromy a květy jsou symboly plodnosti a tuto magickou noc mít pod nimi sex je opravdu kouzelné, z toho pochází zvyk pusy pod třešní, aby žena neuschla. Ono už dotýkat se stromu nebo ho objímat znamená obrovské předávání energie. Okolo lesíčka či skalky měli vesničané políčka, kde právě taky souložili v brázdě, především v té první vyorané, aby předali poli svoji plodnost. Nechtěli teď sami počít dítě, chtěli vyvolat plodnost pole a ovocných stromů, aby byla bohaté úroda. A ono to skutečně tak fungovalo.
Když oheň dohořel, děvčata svá nahá těla pomazávala popelem, který měl kouzelnou moc. Voda v tento čas má omlazující účinky, každá žena po ní zkrásní. Funguje tak ranní rosa, stejně jako skutečný déšť nebo třeba lesní studánka i pumpa.
K ránu zamilovaní mladíci šli do lesa, kde pokáceli mladý svěží stromek, navěsili mu do větviček pentle a postavili ho pod okny své vyvolené, aby byl to první, co po ránu uvidí, když vykoukne z okna. Stromeček, tzv. májka byla důkazem lásky, námluvním rituálem a jakýmsi označením práva na tu dívku. Proto si ji musel mladík do rána hlídat, protože pokud by někdo jiný měl zájem o stejnou dívku, jeho májku by podřízl a postavil tam svoji.
Dnes už se staví jedna vysoká máj pro celou vesnici, která rovněž symbolizuje plodnost a sílu pro všechny obyvatele. Každá vesnice chce mít májku co nejvyšší a soupeří spolu, dodnes je musí chlapi z vesnice hlídat, protože se ostatní mohou snažit májku podříznout, což by byla ostuda a velmi špatné znamení.
 
Rituály o Beltainu dnes

Rozdělejte si na zahradě nebo někde v přírodě, kde je to povolené, oheň a vhoďte do něj svá přání a pak přes něj párkrát skočte pro spálení všeho negativního ve vás a uvolnění zablokovaných čaker. Pokud to podmínky nedovolí, stačí doma přeskočit přes zapálenou červenou svíčku a papírek s přáním spálit na nehořlavé podložce před onou svíčkou. Jděte také večer nebo ráno do přírody. Má v tento čas doslova magickou moc a i když hrozí, že bude pršet, voda je taktéž očistná. Ne nadarmo se říká, že jarní deštíček je pro krásu. Velmi silné jsou v tomto období tantrické rituály. Opět lehce připomínám naše vynikající kurzy praktické tantry - jsou prostě super!